lördag 18 juli 2009

En hälsning från ett regnigt Oslo

Halå där!

En hälsning från ett regnigt Oslo. De tidigare bilderna får väl tala för sig själv men förra helgen var vi på fjälltur jag, Ragnhild och Catrine. En tredagars med vandring å kos i hytta på fjället, och så vackert Norge kan vara alltså, det liksom fastnar inte riktigt på kort men att vara där å då mmmm jag njöt för fulla muggar!

Denna vecka har det varit jobb varje dag utom idag och så jobbar jag igen från imorgon till onsdag. Sen blir det ledigt tre dagar och sedan blir det sista veckan sön-tor and thats it for me! Jag fick bara två pass sista veckan så jag ska byta bort dom och ta lite semester istället, det kostar mig mer att stanna å jobba de två dagarna än att ta semester så ;).

Denna veckan fram till idag så har jag haft systeryster med familj på besök, stora söta Olov har hälsat på!! Vi har väl varit lite kulturella och picnicat lite här å där samt tagit någon öl, det var i alla fall mkt trevligt med besök =)

Nu ser framtiden ut som så att den kommande veckan får vi besök från Australien, det är besök till mig, Raggie å Tine. En polare vi hängde mkt ihop med i Australien, Gavin om ni minns honom något från dagboken. Han är i Europa, eller London för att gå på sin brors bröllop och kommer över till Oslo tors-sön för att hälsa på oss. Ska bli grymt!!

Efter min sista dag på jobbet sista juli drar jag och Ragnhild till västlandet, vi blir där över helgen å syftet är att få se lite mer av norge å dess vackra fjordar (som jag ännu inte sett). Då har jag packat ihop mitt rum och Tine har tagit över det, jag kommer tillbaka till Oslo för en natt och sedan bär det av för en liten Sverige roadtrip. Förhoppningsvis först till Lysekil för att hälsa på Victor min vän och reseledarkollega från Österrike, dvs om Victor kan hålla sig kvar hemma hos pärnonen så länge, egentligen så bor han i Köpenhamn nu. Efter ett besök där och en sväng till Smögen så blir det att hälsa på mina två färdigstuderade Linköpingpolare som nu har bosatt sig i Göteborg. Vad det bär av efter Götet har jag inte bestämt men kanske blir det direkt hem till Sala är ju sååå snickar sugen å ridsugen!

Vi ses snart!!

1 kommentar:

Nallebr.. sa...

åååå ska du till smögen?????
kanske har lite grejer där som du kan hämta??
om du har årk att släpa det hem sedan???
tiden går fort.. snart är du hemma hos oss igen:) även om det som vanligt blir en blixvisit
puss och godnatt!!!!