söndag 9 augusti 2009

Adios Oslo for now och tillbaka till skolbänken..

Efter lite mer än fyra månader i Oslo är det nu dags att bege sig över gränsen till hemlandet igen, skolan kallar. Tiden har ju helt klart bara sprungit förbi, för tio veckor sedan så sa jag att sommaren skulle passera på ett kick och det har den definitivt gjort! Det är ju inte bara fyra månader i Oslo utan också fyra månader på hemmaplan nu, och vad tror ni… någon som börjar bli sugen på att ge sig ut å resa igen! Pengarna som jag har tjänat hade jag tänkt skulle gå till att köpa ting som jag bara aldrig har råd eller vilja att lägga pengar på, som t.ex. ett par specialgjorda pjäxor som säkert kommer kosta skjortan.. Men nu har jag börjat räkna pengarna för att se om jag inte kan åka till USA nästa sommar, skulle sååå gärna vilja göra en Us roadtrip och kanske kan jag ha råd med en sådan resa i alla fall en lite kortare sådan!! Vi får se, ska extra knäcka på Tradera till hösten få se hur mkt jag tjänar där först ;)

Nu är det två veckors ledighet och sedan kommer en taggad jag tillbaka till skolbänken, tycker till och med att det ska bli kul även om det kanske så bara varar i någon vecka. Men i höst har jag lite små resor att se fram emot i alla fall, bokat resa till både Berlin och London så jag har något att gotta mig med när höstmörkret kommer.

Det är nog inte Good Bye till Norge för gott nu, jag kommer säkert tillbaka nästa sommar, är ju välkommen tillbaka till jobbet så det blir säkert så. Men Adios och vi hörs till nästa kapitel (hoppas det blir ett USA kapitel)!

Inga kommentarer: