onsdag 10 juni 2009

Simon till Oslo, GPS!?!

Regn å rusk, urshans för vilket hämskt väder det är!! Var hemma i Sala i helgen och där var det mkt värre, frös konstant och det var till och med frost på morgonen!! ...Och jag känner mig som en gammal tant för vädret är precis vad damerna på hemmet pratar om varje, varje dag..

Nu har Simon (kusinen) också flyttat till Oslo. Han kom i Söndags och bor bara några kvarter bort, en tio minuters promenad från mig. Han har lite svårt att hitta och de första han gjorde var att köpa sig en GPS (?!!?) som han sedan har haft i fickan för att finna vägen fram.. hahaha!! När han var med mig hem hit för första ggn så tänkte han ta med GPSen för att sedan hitta tillbaka själv, MEN där satt jag stopp det är ju i princip bara raka vägen fram ;)

Tillbaka på jobbet efter en liten Sverigevisit (och tandläkarvisit) så var det tungt att gå upp på morgonen och tungt att jobba igen. Det är verkligen en vanesak men idag andra dagen på jobbet så känndes det som vanligt igen.

Till helgen kommer min bästa Emmis på besök, hon kommer fredag eftermiddag när jag slutat jobbet och drar sedan söndag eftermiddag när jag börjar jobbet. De ska bli skoj och så får vi fira hennes födelsedag, denna gång i Norge.

Förövrigt så känns det som om tiden bara går sjuuukt fort och att sommaren kommer vara över på nolltid. På gott och ont då, för gudsskull jag vill ju ha sommar och jag vill vara här, men lyckligtvis så ser jag fram emot att börja skolan igen också, och längtar efter min nya lägenhet! Ska bli fint att få ett riktigt hem efter mer än 1,5år i resväska igen. Längtar till mina grejer och att bara ha allt som alla andra tar förgivet, saker som är för mig ligger långt ner i någon flyttkartong.

Adios!!

Inga kommentarer: