söndag 13 juni 2010

Två snygga cyklister!

Tjena!

Har jobbat mina två första dagar. Tanterna och farbröderna har blivit äldre och lite dåligare, men det mesta är sig likt. Många jobbarkompisar är också kvar, men det är såklart en hel del nya också. Men det har gått fint och det känns som om jag inte direkt har varit borta.

Jag har cyklat till och från jobbet, det är ganska så långt och går mycket upp och nedför. Jag hoppas jag kommer orka fortsätta för det ger mig väldigt bra motion och jag kommer inte behöva oroa mig för att hinna träna i veckorna. Gratis träning och gratis skjuts till jobbet är vad det är.

Boendet är som sagt väldigt bra. Tjejen jag bor hos är väldigt gullig och känns som samma typ som mig. Lägenheten är en trea och jag har ett litet eget rum plats för en säng och en fotölj. Läget är helt okay men inte om man jämför med förra året. Jag har insett att läget på boendet jag hade förra året var helt otroligt bra, då bodde jag verkligen mitt i stan. Nu bor jag i ett område som heter Sagene och bor precis vid älven, högt upp bor jag också, så för att ta sig ner till havet eller stan är det bara att rulla, men desto tuffare att ta sig hem om man säger så... Grym utiskt har jag dock här, har utsikt över hela stan, mycket vackert! Bor dessutom på sjätte våningen.

Har haft ledigt den här helgen så från fredag eftermiddag till igår eftermiddag var jag hemma hos Lois. Hennes karl har varit borta på jobb så vi har haft en girls weekend. Både fredag och lördag har vi varit ute och cyklat runt hela Oslo tror jag, i alla fall halva. Två snyggingar i regnställ, och som Lois säger ser vi ut som två barn som kan sätta oss vart som helst och bli hur skitiga som helst utan att det gör något. Upp och ned har vi cyklat på våra mountain bikes i regnet. Lois bor bara några minuter bort på cykel, dit går det nedför och tar kanske 4-5min medan hemmåt tar det 7-8minuter. Igår cycklade vi och kollade när det var wakeboard tävling där de skulle kåra scandinaviens bästa. De gjorde tricks etc och det var himla underhållande att titta på.

Igår kväll och idag förmiddag har jag bara latat mig, det känndes verkligen väl behövt. De sista veckorna i skolan har varit tuffa med både praktik och skola. Jag ska strax laga lite mat och sen ska jag träffa Tine, för att senare möta upp Lois å gå på bio. Ska äntligen gå å se The Last Song som Isabelle skrev om på sin blogg för länge sen och jag blev sååå sugen.

Det här är ju en reseblogg och jag tycker väl inte riktigt att det här är en resa. Men förra året när jag drog till Oslo tvingade min syster mig att skriva blogg, jag var lite dålig på att skriva då men var glad i efterhand att hon tvingat mig. Det känndes ändå kul att ha kvar. Så i år fortsätter jag och skriver.

En annan sak jag kan berätta är att förra helgen (sista helgen i Lkpg) fick jag besök från en kompis från Australien. Christian, en killkompis från Adelaide. Förra sommaren hade vi ju Gavin på besök här i Oslo och nu kom Christian till Lkpg. På lördagen var vi ute på en heldagstur på Göta Kanal och paddlade kanot, jag hade tänkt mig att vi skulle paddla till Bergsslussar, vilket är ett mysigt ställe. Vi drog ut kl 12.20 och var inte hemma igen förren kl 23.00!!! Jag hade trott att vi skulle komma hem till fem sex något sådant där... Ja det vart verkligen en heldag och Jesus vad mina armar värkte efteråt! Christian tävlar ju i rodd, så för han var det inga problem. Det var en vacker dag med det mest perfekta vädret, riktig svensk sommar!
På söndagen drog vi ut på cycklar i ett eklandskap i utkanten av Lkpg, det är ett naturreservat som jag aldrig varit till tidigare. Det såg riktigt svenskt ut och vi promenerade ett par timmar i skogen och hade picnic på en äng. Det blev en "svensk" helg kan man säga.

Nu ska jag se om jag har någon bild att lägga in.. Säg Hej, skriv en kommentar det är alltid kul! Kryssa i "anonym" och skriv ditt namn i kommentaren i stället så brukar det funka bra.

Hade göj!!
Vi höres!

Ovan Lois på Akers Brygga, vi tar en fikapaus från allt cycklande.

Nedan Christian på Göta Kanal.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hej hej!!
Skönt att du har en cykel iaf, tänk om du inte hade haft de?!!

Vilket bra kort Linda har tagit på dig, de som du har som profilbild!! Jättefint!!

Hade bra!
Kram Caroline

Anonym sa...

full rulle i Norge med andra ord! jag var också en snygg cyklist igår, 10 mil i Tjejvättern! tror du man kan röra sig idag eller...fortsätt ha det bra, och jag tycker visst det är en resa! Har alsdrig varit i Oslo själv så läser med intresse :)/kram Cat

Anonym sa...

Kul att du skriver i din resedagbok igen, ha´t så bra i Osla/Kristina

Simon sa...

Tycker också att det är kul att du skriver!
Så kan jag uppleva Oslo igen, fast hemifrån :)